D’acord amb el que disposa l’article 20.1.b) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases de règim local, en que s’estableix que la Junta de Govern Local existeix en tots els municipis de població superior a 5.000 habitants i en els de menys quan ho disposi el reglament orgànic o així ho acordi el Ple de l’Ajuntament, com en el nostre cas.
Vist l’article 23 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases de règim local i l’article 54 del DL 2/2003, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya.
La Junta de Govern estarà integrada per l’Alcalde, Jordi Bruch, que serà el seu president i per les 2 tinències d’alcalde designades per Decret d’alcaldia, Montserrat Boladeres i el regidor de govern, Eloi Casau. També es convida la portaveu del grup municipal de l’oposició: Montserrat Juvanteny.
L’objectiu d’aquest òrgan és dotar d’una major celeritat i eficàcia l’actuació municipal delegant competències pròpies del ple o de l’Alcalde a la Junta de Govern.
Les sessions poden ser ordinàries o extraordinàries. Les ordinàries tenen una periodicitat quinzenal. Es celebren el segon i el quart dimecres de cada mes, no festiu, a les 8 del matí a les dependències de l’Ajuntament de Prats.
Delegació de l’Alcalde a la Junta
Correspon a la Junta de Govern Local, a més de l’assistència permanent a l’Alcalde en l’exercici de les seves atribucions, les següents competències que es deleguen:
- Atorgaments de llicències d’obres majors i menors
- Resolució de peticions, tant de particulars com d’entitats, de tipus econòmic i/o tributari
- Aprovació de factures, despeses i pagaments
- Contractacions i concessions quan el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost.
- Aprovació d’instruments de gestió urbanística i projectes d’urbanització.
- Aprovació de projectes d’obres i serveis previstos en el pressupost.
- Tots aquells altres assumptes que puntualment l’Alcaldia li pugui delegar.