Prats de Lluçanès s’adhereix aquest 15 de març a la celebració del Dia Mundial del Consumidor que enguany, sota la coordinació de la Diputació de Barcelona, proposa enfocar la mirada en evitar els fraus a les compres a Internet.
L’objectiu de la campanya ‘Evita fraus en les compres a Internet’ és facilitar el coneixement dels drets de les persones consumidores en l’àmbit del comerç electrònic, sobre com exercir-los i com efectuar operacions comercials i contractacions d’una manera segura. La iniciativa persegueix conscienciar a la ciutadania en el fet de consumir de manera responsable i evitar riscos de seguretat i privacitat.

Els 10 consells per evitar els fraus en les compres a internet són:

  1. Procura que el teu equip o dispositiu estigui actualitzat i protegit.
  2. Utilitza una connexió segura, evita comprar connectat a xarxes WI­FI públiques.
  3. Identi­fica amb claredat el portal on estàs comprant, veri­fica l’autenticitat dels enllaços en missatges o anuncis.
  4. Informa’t sobre el comerç on compres: qui són, on tenen la seu social i com posar-s’hi en contacte. Cerca comentaris a la xarxa.
  5. Compara preus i desconfi­a d’ofertes massa atractives.
  6. Valora comerços amb adhesió al sistema arbitral de consum o a segells de confiança.
  7. Revisa la política de privacitat, facilita només les dades personals imprescindibles.
  8. Utilitza exclusivament mitjans de pagament segurs: targetes amb límit de crèdit, virtuals o a través d’intermediaris com ara PayPal.
  9. No oblidis que si el comerç té seu a la UE, disposes d’un termini de 14 dies per retornar el producte i una garantia de dos anys; conserva els comprovants de compra.
  10. I sobretot: si tens dubtes sobre la fia­bilitat d’una botiga en línia, és millor descartar la compra, sempre podràs trobar altres alternatives.

Oficina Mòbil d’Atenció al Consumidor a Prats

El servei de visites de les Unitats Mòbils d’informació al consumidor de la Diputació de Barcelona es troba temporalment aturat a causa de la crisi sanitària però des de l’Ajuntament de Prats se segueix disposant del servei de tramitació telemàtica de consultes i reclamacions en matèria de consum, on es poden fer arribar als tècnics de consum les consultes dels ciutadans. Per qualsevol dubte o consulta sobre consum podeu adreçar-vos a l’Ajuntament, al telèfon 93 856 00 01 o al correu electrònic ajuntament@pratsdellucanes.cat.