A partir del dilluns vinent 10 de maig, l’Ajuntament de Prats de Lluçanès serà una de les oficines de Catalunya on es podrà sol·licitar presencialment, i recollir, l’idCAT.

L’IdCAT és un identificador digital emès per l’Agència Catalana de Certificació (CATCert), que permet firmar i encriptar correus electrònics, firmar formularis web i documents electrònics i tramitar diverses gestions en les diverses administracions públiques.

Principalment compleix dues funcions:

1. Agilitza tràmits en línia amb les administracions i signar documents electrònics.
2. Permet identificar-se de forma segura per realitzar tràmits per internet amb plenes garanties tècniques i jurídiques en diferents plataformes i aplicacions.

El regidor de Comunicació, Isaac Romero, remarca que es continuen fent passos per accelerar la digitalització, fomentar l’apoderament digital, i avançar cap a una administració més moderna que permeti fer els tràmits còmodament des de casa.

L’horari per sol·licitar l’idCAT és l’habitual d’obertura de les oficines municipals, és a dir, de dilluns a divendres de 9 del matí a 1 del migdia. També es podrà tramitar els dimecres a la tarda amb cita prèvia.

Trobaràs tota la informació del tràmit al web: https://www.idcat.cat/