Amb l’objectiu de modernitzar i unificar els criteris d’ús de la imatge de l’Ajuntament de Prats de Lluçanès, s’ha impulsat una nova imatge adaptada als nous temps i a les noves necessitats de l’entorn digital.
Des de l’any 1999, el consistori ha fet servir el seu escut municipal com a logotip. És precisament per això que el nou logotip ha volgut tenir estricte respecte cap a la història, mantenint la presència de la forma de rombe, les roses i la figura del Castell del Quer. En aquest sentit, el regidor de Comunicació, Jordi Batriu, destaca que en aquest procés “no hem qüestionat ni revisat l’escut municipal, que seguirà sent el mateix, però sí que volíem disposar d’una imatge corporativa que no estigui limitada per les lleis de l’heràldica i que ens permeti adaptar-nos als nous temps.”
La imatge suposarà canvis, per exemple, al butlletí municipal, als comptes de les xarxes socials, als cartells de publicitat corporativa, a les cartes i correu electrònics i també als cartells d’obres públiques, entre altres suports. Aquesta setmana, els veïns i veïnes de Prats han rebut a casa una edició renovada del Safareig, que estrena disseny en línia amb la nova imatge corporativa. El nou butlletí es pot llegir en format digital aquí.
La creació de la nova identitat corporativa es va iniciar el 2020 i és obra del dissenyador gràfic Ignasi Pla, responsable d’altres projectes per a ajuntaments, institucions i empreses privades.