El passat dimarts, es van presentar els resultats del projecte Caos a La Pitota. Aquest projecte té per objectiu incentivar les capacitats educatives de l’art.

PROJECTE GENERAL

Pel curs escolar 2016-17 Art i Escola proposa treballar El Caos. Aquesta temàtica es pot treballar des de molts àmbits i aspectes diferents dins els centres educatius i possibilita treballar temes potser menys comuns a l’escola.

ART I ESCOLA és un programa que té per objectiu incentivar les capacitats educatives de l’art. Estableix una xarxa de col·laboracions entre diferents institucions que treballen des de l’àmbit de l’art i l’educació i els centres educatius. Parteix de la premissa que l’educació és part de la producció cultural i que l’art, entès des de la seva multiplicitat de formes contemporànies, pot proporcionar diverses eines el útils per revitalitzar accions educatives a l’escola.

Aquest programa està impulsat per ACVIC Centre d’Arts Contemporànies, el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, i compta amb la col·laboració d’un equip de persones d’entitats i institucions vinculades als camps de l’art i l’educació que treballaran conjuntament amb els centres d’educació infantil, primària i secundària que, aquest curs, s’adhereixin al programa. Concretament el projecte de l’escola bressol La Pitota l’ha assesorat Pakdart.

La 6a edició d’Art i Escola compta amb la participació dels següents centres educatius:

C. Escorial, Vic – C. FEDAC, Vic – C. Mare de Déu de la Gleva, Les Masies de Voltregà – C. Rocaprevera, Torelló – C. Sagrat Cor de Jesús, Vic – C. Sant Miquel dels Sants, Vic – C. Vedruna, Tona – Centre Educatiu La Font, Vic – Escola Bressol La Pitota, Prats de Lluçanès – EEE L’Estel, Vic – EEE Ramon Suriñach, Ripoll – Esc. Andersen, Vic – Esc. Barnola, Avinyó – Esc. Doctor Joaquim Salarich, Vic – Esc. El Gurri, Taradell – Esc. El Vinyet, Solsona – Esc. Els Castanyers, Viladrau – Esc. Els Pins, Cabrianes – Esc. Guillem de Mont-rodon, Vic – Esc. L’Agullola, Rupit – Esc. L’Era de Dalt, Tona – Esc. Miquel Martí i Pol, Lliçà d’Amunt – Esc. Muntanyola, Muntanyola – Esc. Sentfores, Vic – Esc. Sesmon d’Oló, Santa Maria d’Oló – Esc. Tomàs Raguer, Ripoll – Ins. Jaume Callís, Vic – Ins. La Plana, Vic – Ins. Miquel Martí i Pol, Roda de Ter – Ins. Moianès, Moià – Sec. d’Institut Les Margues, Calldetenes.

PROJECTE A LA PITOTA

A l’escola bressol es van plantejar oferir als alumnes la possibilitat d’expressar, gaudir i crear des d’un enfoc holístic, que és implícit en les àrees artístiques per la seva percepció global, la seva vivència sensorial i la seva experiència creativa i lúdica. A partir del projecte “El Caos”, l’han construït com a CAOS EMOCIONAL. La seva pràctica ha permès canalitzar les energies en exterioritzar les emocions com, LA VERGONYA, LA SORPRESA i LA RÀBIA.

PER QUÈ HA ESTAT ESPECIAL?

Aquest projecte ha permès treballar les emocions de forma indirecte experimentant el llenguatge corporal, amb la música, la creativitat i tots els sentits, a través de la pròpia vivència com aquestes àrees de caire artístic i de moviment que han permès avançar en l’àmbit de creixement personal, social i emocional.

En la realització del projecte han utilitzat referents com Bruce Nauman amb l’expressió de body art, Miquel Barceló com informalisme en una corrent artística d’escultures i també referents com Pollock, expressant-se a través dels esquitxos.

PER QUÈ ÉS ESPECIAL PER PRATS DE LLUÇANÈS?

La Pitota ha estat la primera escola bressol en participar al projecte. L’escola bressol creu en les infnats actius i disposats a descobrir, experimentar i aprendre. Per aquesta raó, des del primer moment, van tenir clar que havíen de ser part d’aquest projecte.

A continuació podeu veure un vídeo resum de les diferents activitats que s’han portat a terme durant el procés: