2.264 persones de 16 anys o més empadronades a Prats han pogut participar en la primera consulta participativa sobre mobilitat. D’aquestes un 7% han escollit quina és l’opció preferida per reordenar la mobilitat, després de validar-se i treballar-se tècnicament una vuitantena d’aportacions fetes pel poble.

L’opció 1 amb un 33,3% dels vots és la guanyadora. Una proposta que planteja el carrer de la Reforma en doble sentit eliminant els aparcaments a la calçada i el carrer Major, entre Cal Tià i Ca la Pili, peatonal.

A més, tenint en compte una visió global i recollint les propostes de l’equip tècnic municipal el carrer Bruc recupera el doble sentit per descongestionar el carrer Sant Pere, sempre posant per davant la seguretat de les persones.

També es creen 95 places d’aparcament gratuïtes al centre del poble i es modifica el sentit del carrer de la Lira i Aragó per facilitar la fluïdesa de la mobilitat i l’accés als nous aparcaments gratuïts.

Resultats de la consulta de mobilitat

  • Opció 1: 33,3% (53 vots)
  • Opció 2: 27,7% (44 vots)
  • Opció 3: 11,9% (19 vots)
  • Opció 4: 21,4% (34 vots)
  • Vots nuls: 5,7% (9 vots)
  • 2.264 persones de 16 anys o més empadronades al municipi

 

Cronologia del procés

En els darrers anys la mobilitat ha estat una de les majors preocupacions pels veïns i veïnes de Prats de Lluçanès. Per això, amb l’objectiu de millorar-la, l’equip de govern va convocar el passat 31 de juliol una sessió participativa on tothom qui ho va voler va expressar les seves aportacions. Tot seguit, i al llarg d’un mes i mig, totes les persones van poder opinar mitjançant el web municipal o en persona a Cal Bach.

Aquesta primera fase va servir per detectar quins eren els suggeriments per poder reordenar i corregir la mobilitat amb l’objectiu de fer-la més racional, més eficient i més segura.

Després de rebre una vuitantena d’aportacions, tant de la ciutadania com dels grups polítics, l’equip tècnic municipal les va valorar i revisar prioritzant sempre la seguretat viària i de les persones, amb l’objectiu d’aconseguir una millor comunicació i fluïdesa de la mobilitat en l’àmbit del nucli urbà.