L’Ajuntament de Prats de Lluçanès acollirà dimecres 26 de novembre, de 16 a 18.30 h, una sessió informativa del pla “L’Administració a prop teu”, una iniciativa del Govern d’Espanya per apropar els serveis de l’Administració General de l’Estat al territori i facilitar-ne l’accés i la tramitació electrònica.

Com a novetat en aquesta edició, a més dels funcionaris de la Subdelegació del Govern a Barcelona, hi participaran també representants de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) i del Servei Públic d’Ocupació de l’Estat (SEPE), que oferiran informació i assessorament personalitzat a la ciutadania.

Durant la sessió es farà una presentació general de l’Administració General de l’Estat al territori i, posteriorment, el contingut se centrarà en l’Administració Electrònica, explicant com accedir-hi i com realitzar-hi els tràmits més habituals des de casa.

Contingut de la sessió

  • Punt d’Accés General (https://administracion.gob.es/): s’explicarà com utilitzar aquesta plataforma com a finestra d’entrada a les administracions públiques estatal, autonòmica i local, amb registres, cercadors i guies explicatives per a ciutadans i empreses.
  • Carpeta Ciutadana (https://carpetaciudadana.gob.es): es mostrarà el funcionament d’aquesta eina web i aplicació mòbil, que permet consultar dades personals, notificacions, cites prèvies, expedients en tràmit i rebre avisos o alertes.
  • Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE): els funcionaris oferiran informació sobre tràmits com la sol·licitud de prestacions o subsidis per desocupació i l’ús de la seu electrònica del SEPE.
  • Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS): s’explicarà el funcionament del portal Import@ss, on es poden obtenir informes de vida laboral, modificar dades personals o bancàries, i consultar bases de cotització.
  • Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS): es donarà informació sobre el portal “La teva Seguretat Social”, on es poden fer simulacions de jubilació o sol·licitar prestacions.

Al final de la sessió, es tramitaran els certificats electrònics de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT) per a aquells assistents que ho desitgin. Aquest certificat és una eina d’identificació digital que permet accedir de forma segura als serveis de l’Administració Electrònica.

A més, s’atendran consultes i dubtes sobre el contingut de la sessió per donar resposta a totes les persones participants.

Data i lloc

La sessió informativa tindrà lloc el pròxim dimecres 26 de novembre, de 16 a 18.30 h, a l’Ajuntament de Prats de Lluçanès.