10.4 C
Prats de Lluçanès
Dimecres, 25 de desembre de 2024
Inici Serveis Arxiu municipal

Arxiu municipal

Arxiu Municipal de Prats de Lluçanès (AMPL)

Plaça Nova, 10
08513 – Prats de Lluçanès
Telèfon: 93 856 04 80

Horaris

Cal reservar cita prèvia, enviant un correu electrònic a arxiu@pratsdellucanes.cat.

  • Dimarts i divendres i primer dissabte de mes de 10:00h a 13:30h

El Servei d’Arxiu Municipal (SAM) de Prats de Lluçanès, amb el suport de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, és el servei que s’encarrega de la gestió, el tractament, l’organització, la conservació i la difusió de tota la documentació que genera l’Ajuntament en l’exercici de les seves funcions i competències. Accedeix a la Comunitat Virtual d’Arxius de la XAM.

El SAM també s’ocupa de la documentació de les persones físiques o jurídiques que han fet donacions o cessions dels seus fons, per tal de posar-la a l’abast de la població.

Serveis

  • Consulta de fons
  • Reprografia
  • Assessorament a arxius d’entitats i associacions
  • Suport a la investigació
  • Visites per a escoles

Reglament

Reglament de l’arxiu municipal (en vigor des de 1/4/2023)

Funcions

  • Correspon al SAM l’administració del Sistema de Gestió Documental (SGD), promoure’n la implantació per part de l’Ajuntament, així com la seva actualització i millora, amb el suport dels nivells a qui l’organigrama de la corporació atribueixi facultats organitzatives i tècniques.
  • Garantir l’accés a la informació per part dels particulars en relació als documents que estiguin sota la seva responsabilitat directe, tot respectant el dret a la intimitat i altres drets protegits per l’ordenament.
  • La salvaguarda del patrimoni documental del municipi.
  • L’aplicació de criteris d’avaluació i tria de la documentació.
  • La participació en l’adequació permanent de la Corporació a la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
  • L’assessorament a la Corporació en tots els aspectes relatius al tractament de la informació i els documents.
  • El tractament arxivístic dels documents.
  • La gestió de l’equipament i instal·lacions de l’Arxiu Municipal

També podeu consultar-nos qualsevol cosa a través del següent formulari de contacte:

  Accepto l'Avís Legal i la Política de privacitat d'aquesta web.