En els darrers any la mobilitat ha estat una de les majors preocupacions pels veïns i veïnes de Prats de Lluçanès. Per això, amb l’objectiu de millorar-la, l’equip de govern va convocar el passat 31 de juliol una sessió participativa on tothom qui ho va voler va expressar les seves aportacions. Tot seguit, i al llarg d’un mes i mig, totes les persones van poder opinar mitjançant el web municipal o en persona a Cal Bach.

Aquesta primera fase va servir per detectar quins eren els suggeriments per poder reordenar i corregir la mobilitat amb l’objectiu de fer-la més racional, més eficient i més segura.

Després de rebre una vuitantena d’aportacions, tant de la ciutadania com dels grups polítics, l’equip tècnic municipal les ha valorat i revisat prioritzant sempre la seguretat viària i de les persones, amb l’objectiu d’aconseguir una millor comunicació i fluïdesa de la mobilitat en l’àmbit del nucli urbà.

És per això que, tal com exposa l’alcalde Jordi Bruch, arriba la fase definitiva podent escollir una de les quatre opcions que s’han treballant plasmant les diverses opinions rebudes pel poble.

 

Escull la teva opció preferida entre l’11 i el 24 de maig

A partir de demà, dilluns 11 de maig, les persones empadronades a Prats de 16 anys o més, i les entitats registrades al municipi, poden escollir quina és l’opció preferida, d’entre les quatre resultants, després de validar-se i treballar-se tècnicament les aportacions fetes pel poble.

Bruch remarca que totes les opcions inclouen la creació d’un centenar de noves places d’aparcament públiques i gratuïtes al centre del poble. Un pas més per aconseguir una mobilitat més segura, més còmode, més eficient, més ordenada i més amable que potencia els desplaçaments a peu.

Per participar-hi i donar suport a unes de les quatre opcions treballades només cal que s’entri en aquest enllaç, facilitar les dades per garantir que es compleixen amb els requisits per poder-hi participar, i escollir una de les quatre opcions per millorar la mobilitat.

Totes les persones que no disposin d’internet, o que tinguin dubtes de com fer-ho, podran trucar al 93 856 01 00 en horari d’oficina i se’ls recolliran les dades de forma confidencial perquè es puguin incloure en la consulta.

Des de l’Ajuntament es recorda que les dades facilitades són totalment confidencials i segueixen la normativa de protecció de dades.

En aquest sentit només les podrà consultar el personal tècnic que s’ocuparà de vetllar pel correcte procediment d’aquest procés, tant per garantir que les persones que hi participen estan registrades al padró municipal, i que les entitats estan registrades al municipi, com perquè s’elimini les persones que participen més d’un cop ja que només es pot fer una vegada.

 

Quatre opcions per millorar la mobilitat al centre urbà

Segons l’equip tècnic, un cop feta la recollida de propostes per part de la ciutadania, per via telemàtica i presencial, i valorades les 79 aportacions rebudes, es remarca:

  • Construcció de noves zones d’aparcament públic i gratuït. En aquest sentit s’ha ampliat amb un total de 95 places d’aparcament gratuïts al centre del poble: 15 places a l’aparcament del carrer Sant Pere, 45 places a l’aparcament de Cal Bernat, 20 places al nou aparcament de Cal Camalliga i 15 places més a l’ampliació de l’aparcament de Cal Pelut.
  • Eliminació de barreres arquitectòniques. Des de l’equip de govern s’està treballant per anar eliminant progressivament totes les barreres arquitectòniques de la via pública. Les properes actuacions seran l’adequació de l’entrada de la Biblioteca Sant Jordi i l’eliminació de les barreres en el pas de vianants del carrer del Pont, entre el carrer de la Reforma i la Resclosa.
  • Transformar el carrer Bruc en doble sentit de circulació, per evitar l’elevat nombre de cotxes que circulen al carrer Sant Pere.
  • Modificar el sentit de circulació dels carrers Lira i Aragó, en què l’últim tenia l’accés prohibit en ambdós sentits segons l’últim pla de mobilitat.
  • Plantejar l’obertura horària parcial del carrer Major.

Per tal de poder corregir els problemes de mobilitat detectats per la ciutadania, un procés iniciat quan encara no es disposava del reglament de participació, es presenten les quatre opcions que se sotmeten a consulta. La que compti amb més suports serà la que es porti a terme, remarca l’alcalde.

 

Opció 1

  • Es creen 95 places d’aparcament gratuïtes al centre del poble i s’habilita el carrer de la reforma en doble sentit, on s’hi eliminen els aparcaments a la calçada.
  • El carrer Bruc recupera el doble sentit i es manté l’única línia d’aparcaments existents a l’actualitat per descongestionar el carrer Sant Pere.
  • El carrer Major, entre Cal Tià i Ca la Pili, es manté peatonal. L’accés és exclusiu durant tot el dia per al veïnat.
  • Es modifica el sentit del carrer de la Lira i Aragó per facilitar la fluïdesa de la mobilitat i l’accés als nous aparcaments gratuïts.

Opció 2

  • Es creen 95 places d’aparcament gratuïtes al centre del poble i s’habilita el carrer de la reforma en doble sentit, on s’hi eliminen els aparcaments a la calçada.
  • El carrer Bruc recupera el doble sentit i es manté l’única línia d’aparcaments existents a l’actualitat per descongestionar el carrer Sant Pere.
  • El carrer Major, entre Cal Tià i Ca la Pili, s’obre parcialment de 7 a 10 del matí amb accés totalment lliure per a càrrega i descàrrega. La resta d’hores seguirà sent peatonal amb accés només per al veïnat.
  • Es modifica el sentit del carrer de la Lira i Aragó per facilitar la fluïdesa de la mobilitat i l’accés als nous aparcaments gratuïts.

Opció 3

  • Es creen 95 places d’aparcament gratuïtes al centre del poble.
  • El carrer Bruc recupera el doble sentit i es manté l’única línia d’aparcaments existents a l’actualitat per descongestionar el carrer Sant Pere.
  • El carrer Major, entre Cal Tià i Ca la Pili, es manté peatonal. L’accés és exclusiu durant tot el dia per al veïnat.
  • Es modifica el sentit del carrer de la Lira i Aragó per facilitar la fluïdesa de la mobilitat i l’accés als nous aparcaments gratuïts.

Opció 4

  • Es creen 95 places d’aparcament gratuïtes al centre del poble.
  • El carrer Bruc recupera el doble sentit i es manté l’única línia d’aparcaments existents a l’actualitat per descongestionar el carrer Sant Pere.
  • El carrer Major, entre Cal Tià i Ca la Pili, s’obre parcialment de 7 a 10 del matí amb accés totalment lliure per a càrrega i descàrrega. La resta d’hores seguirà sent peatonal amb accés només per al veïnat.
  • Es modifica el sentit del carrer de la Lira i Aragó per facilitar la fluïdesa de la mobilitat i l’accés als nous aparcaments gratuïts.

Participa i escull quina és la teva opció preferida per reordenar la mobilitat al centre del poble.